خوزستان در محاصره گرما؛ دمای امیدیه و رامشیر به ۴۸.۸ درجه رسید دستگیری ۴ جوان شرور در خیابان قزوین تهران / فیلم هولناک قمه کشی این اشرار را ببینید پلیس راهور: در شهریور ماه هر راننده‌ای که مرتکب تخلف حادثه‌ساز شود، گواهینامه‌اش به صورت سیستمی تا سه ماه متوقف خواهد شد سیستان و بلوچستان شنبه تعطیل شد طرح ترافیک شنبه در تهران اجرا نمی‌شود وزیر ارتباطات: نقد مردم به کیفیت اینترنت به حق است معاون شهردار رباط کریم دستگیر شد استانداری تهران: تعطیلی روز شنبه امتحانات دانشگاه‌ها را لغو نمی‌کند تعطیلی دستگاه‌های اجرایی قزوین در اول شهریور زمان پرداخت معوقات بازنشستگان حداقلی بگیر اعلام شد هوای تهران گرم‌تر می‌شود؛ افزایش تابش اشعه فرابنفش در پایتخت پلیس: دیگر پذیرای اتباع نیستیم/ برآورد ما این است که امسال بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز به کشورشان بازگردانده شوند شهرداری تهران: ثبت نام برای جذب ۱۰ هزار پاکبان ایرانی آغاز شد فضانوردان چینی ایستگاه فضایی را در مقابل زباله‌ها ایمن‌تر کردند زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت تغییر کرد بازداشت ۳ متهم تیراندازی در چالوس/ پای تسویه حساب شخصی در میان بود

پلیس راهور: در شهریور ماه هر راننده‌ای که مرتکب تخلف حادثه‌ساز شود، گواهینامه‌اش به صورت سیستمی تا سه ماه متوقف خواهد شد

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی تصادفات جرحی و فوتی در ایام اربعین، اعلام کرد: در شهریورماه هر راننده‌ای که مرتکب تخلف حادثه‌ساز شود، گواهینامه‌اش به صورت سیستمی تا سه ماه متوقف خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 20
کد خبر: ۲۸۷۰۳۶

به گزارش راهبرد معاصر، سردار تیمور حسینی در نشست خبری و مراسم تجلیل از رسانه‌ها و خبرنگاران ضمن قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه گفت: ما در مقاطعی از جمله حمله رژیم صهیونیستی و موضوع تخلیه تهران با حجم بی‌سابقه تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی مواجه شدیم. در آن شرایط سه شبانه‌روز به‌طور مستمر درگیر مدیریت ترافیک بودیم و هم‌زمان باید موضوع سوخت‌رسانی به خودرو‌ها را نیز مدیریت می‌کردیم. در همان شب نخست، بیش از ۳۰ تانکر سوخت‌رسان را با اسکورت ویژه و حتی خلاف مسیر ترافیکی هدایت کردیم تا خللی در تأمین سوخت مردم ایجاد نشود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه هیچ پیش‌آگاهی نسبت به وقوع چنین شرایطی نداشتیم، اما با اقدام به موقع و استفاده از تجربیات گذشته توانستیم ظرف ۷۲ ساعت نخست به شکلی عمل کنیم که هیچ‌کس در محور‌های مواصلاتی به‌ویژه اطراف پایتخت با مشکل جدی مواجه نشود.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین با اشاره به اقدامات پلیس راهور در ایام اربعین گفت: با توجه به شرایط خاص جوی و افزایش حجم تردد‌ها نسبت به سال‌های گذشته، امسال مدیریت ترافیک به مراتب منظم‌تر انجام شد. در هیچ یک از مرز‌ها و محور‌های مواصلاتی شاهد گره ترافیکی نبودیم و ساماندهی خودرو‌های شخصی، ناوگان مسافربری و ورود و خروج زائران حسینی بدون مشکل انجام شد. حتی تا ۷۲ ساعت پس از اربعین نیز فعالیت‌ها ادامه داشت و خللی در تردد‌ها مشاهده نشد.

سردار حسینی در خصوص آمار تصادفات در این ایام نیز بیان کرد: در ایام اربعین امسال در حوزه تصادفات جرحی و فوتی ۱۷ درصد کاهش داشته‌ایم. البته آمار رسمی توسط پزشکی قانونی تا پایان شهریور اعلام خواهد شد، اما در صورت تأیید این روند، برای دومین سال متوالی شاهد کاهش تصادفات در کشور خواهیم بود.

وی درباره برنامه‌های شهریورماه پلیس راهور برای نعطیلات آخر تابستان نیز توضیح داد: شهریور همواره یکی از ماه‌های پر تردد جاده‌ای است. در همین راستا برای حفظ ایمنی ترددها، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز به‌طور جدی در دستور کار پلیس قرار دارد. همانند نیمه دوم تعطیلات نوروز، در شهریورماه نیز هر راننده‌ای که مرتکب یک تخلف حادثه‌ساز شود، گواهینامه‌اش به‌صورت سیستمی تا سه ماه متوقف خواهد شد.

سردار حسینی تأکید کرد: تخلفاتی همچون حرکات مارپیچ، سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز و سایر رفتار‌های پرخطر رانندگی مشمول این قانون خواهند بود؛ لذا رانندگان باید بیش از گذشته مراقب رفتار‌های ترافیکی خود باشند.

سردار حسینی در پاسخ به سوالی در خصوص تصادفات گفت: در وقوع تصادفات، عامل انسانی بیش از ۹۲ درصد نقش دارد. از سوی دیگر، در بخش نتایج و پیامد‌ها نیز اگر وسایل نقلیه از نظر ایمنی و استحکام بدنه در وضعیت بهتری قرار داشته باشند، حتی با همین تعداد تصادف موجود، میزان مجروحان و جان‌باختگان کاهش پیدا می‌کند.

رئیس راهور فراجا عنوان کرد: بنابراین وقتی درباره تصادفات صحبت می‌کنیم، باید در درجه اول به عامل انسانی توجه کنیم؛ زیرا برخورد با رفتار متخلفانه راننده مهم‌ترین ابزار پیشگیری است. ابزار کنترل عامل انسانی هم اعمال قانون است.

وی تاکید کرد: ضمن این که من با این تفکر که «افزایش نرخ جریمه به ضرر مردم و به‌خصوص اقشار ضعیف است» کاملا مخالفم. جریمه مانند آب یا نان نیست که اجبار در مصرف داشته باشد. آیا کسی مجبور است سبقت بگیرد؟ یا مجبور است با سرعت غیرمجاز حرکت کند؟ وقتی من سرعت قانونی را رعایت می‌کنم، نه جریمه می‌شوم و نه دچار فشار مالی.

سردار حسینی در پایان خاطرنشان کرد: پس بهتر است منطق‌مان این طور نباشد که «اگر جریمه زیاد شود، به مردم فشار می‌آید». در تمام کشور‌های دنیا، افزایش بازدارندگی از طریق بالا بردن نرخ جریمه یک امر پذیرفته شده است. گاهی اوقات وقتی بحث مقایسه با کشور‌های اروپایی پیش می‌آید، برخی فقط به نکاتی که دلشان می‌خواهد اشاره می‌کنند، اما واقعیت این است که در همان کشور‌ها سخت‌گیرانه‌ترین قوانین و بالاترین جریمه‌ها برای تخلفات رانندگی اعمال می‌شود./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار