توقیف سیستمی گواهینامه رانندگان حادثه ساز صدور کیفرخواست ۴ نفر از جاسوسان اسرائیل و مرتبط با موساد تمدید مهلت ثبت نام و انتخاب رشته در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها مستمری شهریور مددجویان بهزیستی و کمیته امداد واریز شد شهادت یک مأمور پلیس ایذه در درگیری با سوداگران مرگ پاسخ وکیل تتلو به شایعات عفو او توله شیر باغ وحش ارم تلف شد/شکایت محیط زیست تهران از باغ وحش آخرین مهلت ثبت‌نام پذیرش آزمون ارشد پیام نور تداوم ترافیک فوق سنگین در جاده چالوس/ مسیر‌های جایگزین را انتخاب کنید جزئیات عفو معیاری ۱۴۰۴ اعلام شد/ جمع کثیری از محکومان آزاد می‌شوند قوه قضائیه: تاجزاده تاکنون هیچ درخواستی برای مرخصی نداده است گرما خوزستان را رها نمی‌کند؛ شوش با ۴۷.۸ درجه گرم‌ترین شهر شد اعلام جرم علیه رئیس و برخی عوامل یک بیمارستان در تهران/ ماجرا چه بود؟ رئیس سازمان بهزیستی کشور: افکار خودکشی در خانم‌ها چهار برابر مردان است ولی عمل و اقدام به خودکشی در مردان سه برابر بیشتر از خانم‌ها است آخرین خبر‌ها از آزمون استخدامی آموزش و پرورش + زمان اعلام نتایج نحوه ایجاد سابقه تحصیلی برای ۳ پایه آخر دبیرستان در کنکور

پلیس راهور: در شهریور ماه هر راننده‌ای که مرتکب تخلف حادثه‌ساز شود، گواهینامه‌اش به صورت سیستمی تا سه ماه متوقف خواهد شد

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی تصادفات جرحی و فوتی در ایام اربعین، اعلام کرد: در شهریورماه هر راننده‌ای که مرتکب تخلف حادثه‌ساز شود، گواهینامه‌اش به صورت سیستمی تا سه ماه متوقف خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 20
کد خبر: ۲۸۷۰۳۶

به گزارش راهبرد معاصر، سردار تیمور حسینی در نشست خبری و مراسم تجلیل از رسانه‌ها و خبرنگاران ضمن قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه گفت: ما در مقاطعی از جمله حمله رژیم صهیونیستی و موضوع تخلیه تهران با حجم بی‌سابقه تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی مواجه شدیم. در آن شرایط سه شبانه‌روز به‌طور مستمر درگیر مدیریت ترافیک بودیم و هم‌زمان باید موضوع سوخت‌رسانی به خودرو‌ها را نیز مدیریت می‌کردیم. در همان شب نخست، بیش از ۳۰ تانکر سوخت‌رسان را با اسکورت ویژه و حتی خلاف مسیر ترافیکی هدایت کردیم تا خللی در تأمین سوخت مردم ایجاد نشود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه هیچ پیش‌آگاهی نسبت به وقوع چنین شرایطی نداشتیم، اما با اقدام به موقع و استفاده از تجربیات گذشته توانستیم ظرف ۷۲ ساعت نخست به شکلی عمل کنیم که هیچ‌کس در محور‌های مواصلاتی به‌ویژه اطراف پایتخت با مشکل جدی مواجه نشود.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین با اشاره به اقدامات پلیس راهور در ایام اربعین گفت: با توجه به شرایط خاص جوی و افزایش حجم تردد‌ها نسبت به سال‌های گذشته، امسال مدیریت ترافیک به مراتب منظم‌تر انجام شد. در هیچ یک از مرز‌ها و محور‌های مواصلاتی شاهد گره ترافیکی نبودیم و ساماندهی خودرو‌های شخصی، ناوگان مسافربری و ورود و خروج زائران حسینی بدون مشکل انجام شد. حتی تا ۷۲ ساعت پس از اربعین نیز فعالیت‌ها ادامه داشت و خللی در تردد‌ها مشاهده نشد.

سردار حسینی در خصوص آمار تصادفات در این ایام نیز بیان کرد: در ایام اربعین امسال در حوزه تصادفات جرحی و فوتی ۱۷ درصد کاهش داشته‌ایم. البته آمار رسمی توسط پزشکی قانونی تا پایان شهریور اعلام خواهد شد، اما در صورت تأیید این روند، برای دومین سال متوالی شاهد کاهش تصادفات در کشور خواهیم بود.

وی درباره برنامه‌های شهریورماه پلیس راهور برای نعطیلات آخر تابستان نیز توضیح داد: شهریور همواره یکی از ماه‌های پر تردد جاده‌ای است. در همین راستا برای حفظ ایمنی ترددها، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز به‌طور جدی در دستور کار پلیس قرار دارد. همانند نیمه دوم تعطیلات نوروز، در شهریورماه نیز هر راننده‌ای که مرتکب یک تخلف حادثه‌ساز شود، گواهینامه‌اش به‌صورت سیستمی تا سه ماه متوقف خواهد شد.

سردار حسینی تأکید کرد: تخلفاتی همچون حرکات مارپیچ، سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز و سایر رفتار‌های پرخطر رانندگی مشمول این قانون خواهند بود؛ لذا رانندگان باید بیش از گذشته مراقب رفتار‌های ترافیکی خود باشند.

سردار حسینی در پاسخ به سوالی در خصوص تصادفات گفت: در وقوع تصادفات، عامل انسانی بیش از ۹۲ درصد نقش دارد. از سوی دیگر، در بخش نتایج و پیامد‌ها نیز اگر وسایل نقلیه از نظر ایمنی و استحکام بدنه در وضعیت بهتری قرار داشته باشند، حتی با همین تعداد تصادف موجود، میزان مجروحان و جان‌باختگان کاهش پیدا می‌کند.

رئیس راهور فراجا عنوان کرد: بنابراین وقتی درباره تصادفات صحبت می‌کنیم، باید در درجه اول به عامل انسانی توجه کنیم؛ زیرا برخورد با رفتار متخلفانه راننده مهم‌ترین ابزار پیشگیری است. ابزار کنترل عامل انسانی هم اعمال قانون است.

وی تاکید کرد: ضمن این که من با این تفکر که «افزایش نرخ جریمه به ضرر مردم و به‌خصوص اقشار ضعیف است» کاملا مخالفم. جریمه مانند آب یا نان نیست که اجبار در مصرف داشته باشد. آیا کسی مجبور است سبقت بگیرد؟ یا مجبور است با سرعت غیرمجاز حرکت کند؟ وقتی من سرعت قانونی را رعایت می‌کنم، نه جریمه می‌شوم و نه دچار فشار مالی.

سردار حسینی در پایان خاطرنشان کرد: پس بهتر است منطق‌مان این طور نباشد که «اگر جریمه زیاد شود، به مردم فشار می‌آید». در تمام کشور‌های دنیا، افزایش بازدارندگی از طریق بالا بردن نرخ جریمه یک امر پذیرفته شده است. گاهی اوقات وقتی بحث مقایسه با کشور‌های اروپایی پیش می‌آید، برخی فقط به نکاتی که دلشان می‌خواهد اشاره می‌کنند، اما واقعیت این است که در همان کشور‌ها سخت‌گیرانه‌ترین قوانین و بالاترین جریمه‌ها برای تخلفات رانندگی اعمال می‌شود./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر